torsdag 1. januar 2015

Konfirmasjons kort til en nevø

I våres stod vår tredje nevø konfirmant, til stor glede for hele familien. 
I denne anledningen måtte jo tante produsere kort.
Ett fra mormor og morfar, og ett fra onkel og tante. 

For de av dere som har vært innom bloggen min tidligere, så har dere nok sett både innbydelsene og bordkortene som jeg laget til samme gutt. 

Gratulasjonskortet fra besteforeldrene ble litt i samme stil som innbydelsene og bordkortene.
Men samtidig med en liten vri. 

Istedet for et vanlig dresskort, valgte jeg å prøve meg på et bunadskort.
Jeg tok utgangspunkt i herrebunaden til Rogaland.


Jeg vil ikke påstå at dette ble helt likt akkurat. 
Det ble rett og slett klipp og brett etter fri fantasi. 
Glemte å ta målene, men hvis jeg ikke husker feil så er jakken ca like stor som dressjakken i innbydelse innlegget lagt ut for ca ett års tid siden. 

I mangel av sølvknapper tok jeg og fargela sort papp med sølvpenn.
Funket jo delvis da :)

Ikke hadde jeg "kjetting" så opphenget på kravet kunne vært bedre.
Men man tar hva man har, ikke sant ;)

Kortet fra min kjære og meg ble ikke like avansert.
Vel, er forsåvidt avansert nok å lage guttekort. 
I alle fall synes jeg det enda...


På forsiden har jeg brukt stemplet Festklar av Papirdesign. 
Synes dette passet bra til en konfirmant.


 Tekststemplet kommer jeg ikke på hvor er fra i skrivende stund.
Hvis noen husker det, så må dere gjerne skrive det i kommentarfeltet så skal jeg oppdatere her :)


Inni kortet laget jeg et skrivefelt og en hjemmesnekret konvolutt til pengene. 

Det virket som at konfirmanten ble fornøyd, både med kort og gaver.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar