torsdag 1. januar 2015

Gratulasjonskort og strikkepinneboks i en og samme utforming

I tillegg til å sette pris på timene på scrapperommet med klipping, liming og dilling, så digger jeg andre typer håndarbeid også. Der også strikking. 

Denne hobbyen deler jeg både med min mor og svigermor. 

Så i fjor, da disse to fabelaktive damene i livet mitt hadde bursdag, fikk jeg min bedre halvdel til å spise opp et par bokser med pringles. 
Disse tomme boksene ble da brukt til å lage en såkalt strikkepinneboks. 
En til hver av disse to vakre damene. 

Nå som jeg har lett gjennom bildene mine, så finner jeg bare den som svigermor fikk.
Men jeg deler denne, den andre var nokså lik.
Tror hovedforskjellen var valg av farger og baseark. 


Boksen fikk litt ulik pynt rundt det hele.
Her har jeg laget rosene selv med hjelp av Marianne Design Creatables, Engelsk rose, LR 0162
Blad swirlen er Marianne Design Createables, Anjas Vintage Swirls, LR 0271


Tagen er laget ved hjelp av Spellbinders.
Denne er kun festet ved hjelp av bandet i lokket.
På denne måten kan mottaker av boksen velge om de vil ha lappen på eller ikke.


Strikkepinner og strikketøy er laget med diesen
Marianne Design Craftables, Strikketøy og garn, CR 1235
Alfabetet er Tim Holtz Alterations: Sizzlits - Upon a Time.


Rosene er laget med diesen
Marianne Design Creatables Rose, LR 0294 og Rosebud, LR 0295

Både svigermor og mamma satte pris på hilsenen.
Min søster har alt blitt inspirert til å lage det samme. 
Så nå håper jeg dette kan inspirere noen av dere også :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar